Adventurous Kate affiliate linkeket tartalmaz. Ha ezeken a linkeken keresztül vásárolsz, jutalékot kapok, anélkül, hogy ez külön költséget jelentene számodra. Köszönöm!

Az Antiguára és Barbudára utazás volt az évem egyik legnagyobb fénypontja. Az utóbbi időben az egyik legnagyobb prioritásom az volt, hogy minél többet felfedezzek a Karib-térségből – és a Traverse Events vendégeként a Karib-tenger egyik legjobb szigetén kötöttem ki. Ha választhatsz, hogy a Karib-tenger bármelyik szigetét meglátogatod, Antigua nagyjából a legszilárdabb, amit csak kaphatsz.

A helyzet az, hogy bár sokan tudják, hogy Antigua egy karibi sziget, ezen túlmenően nincs túl sok jellegzetes híre. De rengeteg olyan dolgot találtam, ami miatt Antiguára érdemes elutazni.

Miért érdemes Antiguára utazni egy másik karibi sziget helyett?

A karibi nyaralást keresők közül sokan egyszerűen csak keresnek egy tisztességes árú repülőjegyet és üdülőhelyet, elrepülnek, és a következő hetet piña coladák ivásával töltik a tengerparton. Ha csak ennyit akarsz, akkor a legtöbb karibi szigeten boldog leszel. Valószínűleg Floridában is.

De a legtöbb ember ennél többet akar. Miért érdemes tehát Antigua és Barbudára utazni?

Antigua kiválóan alkalmas arra, hogy egy szilárd, mindenre kiterjedő sziget legyen. Gyönyörű strandjai vannak, remek üdülőhelyei, érdekes heti piaca van, kiemelkedő festői kilátása van, sok érdekes kalandos tevékenységet kínál, az utazási infrastruktúra elég jó, és a sziget elég nagy ahhoz, hogy változatos legyen, de elég kicsi ahhoz, hogy egy nap alatt körbe lehessen járni.

(Gyors földrajzi megjegyzés: Ha csak Antiguát mondjuk, az a fő szigetre vonatkozik, míg Barbuda a kis testvérsziget. Barbuda 2017-ben súlyosan megsérült az Irma hurrikánban, és évszázadok óta először lakatlanná vált; az emberek csak most kezdenek visszaköltözni Barbudára.)

Plusz ott van a könnyedség faktor. A sziget a turizmus körül forog. Rengeteg járat indul az USA-ból, többek között New Yorkból több légitársaság járatai is. Az angol a fő nyelv itt, ami Antigua történelmének része, mint egykori brit gyarmat. Ez a britség az oka annak, hogy an-TEE-gah-nak ejtik ki, nem an-TEE-gwah-nak, mint a guatemalai várost.

Nem találtam, hogy Antigua bármelyik elemében erősen kiemelkedett volna – ahogy a Kajmán-szigetek a búvárkodással vagy Jamaica a zenével. És ez így van rendjén – néha mindenkinek egy erős mindenes a legjobb választás. De volt két terület, ahol Antigua kiemelkedett számomra: a felháborítóan finom ananász és az a tény, hogy nagyjából nulla utcai zaklatást tapasztaltam.

Antigua fekete ananász: a legjobb ananász a világon

Merészkedés azt állítani, hogy Antiguán van a legjobb ananász a világon? Talán igen. Híresek a fekete ananászukról, és én azonnal beleszerettem.

Az antiguai fekete ananász egy édesebb ananászfajta, aranyszínű gyümölcsökkel és alacsonyabb savtartalommal, mint sok más ananász. Őszintén szólva, ez a legjobb ananász, amit valaha kóstoltam, és bárcsak otthon is könnyen hozzájuthatnék!

Az út szélén növekvő ananászt látni Antiguán (!!), de soha ne szedjetek olyat, ami éppen nő. Ehelyett álljon meg gyakorlatilag bármelyik út menti standnál, és talál valakit, aki ananászt árul. Ha nem, akkor elirányítanak valakihez, aki árul.

Az Antigua fővárosában, St. John’sban tett látogatás

Nem vagyok az a fajta ember, aki leszáll egy tengerparton, és ott marad az utazás teljes időtartamára. Ki kell mozdulnom, és meg kell néznem, hogyan élnek a helyiek – még ott is, ahol a helyiek figyelmeztetnek, hogy nincs mit csinálni.

Ez számomra egy kirándulást jelentett St. John’s-ba, Antigua és Barbuda fővárosába, a szombat reggeli piacra. Néhány barátommal taxit béreltünk, hogy elvigyen minket az üdülőhelyről a város központjába.

Mint sok karibi város, St. John’s sem szép látvány, és a legtöbben elvetnék, mint alacsony turisztikai értéket. Számomra nagyra értékeltem, hogy csak sétálhattam, megkóstolhattam egy kis “kagylóvizet” (inkább kagylóleves), beszélgethettem a helyiekkel, és megérthettem az országot azon a részén, ahol nem a turistákat szolgálják ki. Mindenképpen el kell menned, ha ez a fajta dolog érdekel.

Van egy kis sarok a városban, ami úgy tűnik, hogy a turistáknak lett tervezve – itt kötnek ki a sétahajók. Ezen túlmenően teljesen körülvettek minket a helyiek.

Open Side Safari

Egy másik lehetőség, hogy többet lássunk a szigetből, az volt, hogy részt vettünk egy Open Side Safarin. Körbejártuk a szigetet, megálltunk finom ananászért, pózoltunk egy szép rózsaszín templom előtt, megnéztünk néhány klassz strandot, és sokkal többet láttunk a szigetből, mint amennyit egyébként láthattunk volna.

A helyi antiguai nőkkel folytatott beszélgetéseket nagyra értékeltem. Mint a legtöbb karibi, az antiguaiak is nyitottak és barátságosak. Az egyik nő mesélte, milyen nehéz vízumot kapni az USA-ba vagy Kanadába – nemcsak azért, mert antiguai útlevéllel nagyon nehéz vízumot kapni, hanem mert egészen Trinidadig kell repülniük, hogy ott vízumot kérjenek! Ez olyan, mintha egy második utazásért kellene fizetni, mondta nekem, és a legtöbb ember nem engedheti meg magának ezt a kiadást.

Majdnem nulla utcai zaklatás Antiguán (!!!)

A Karib-tengeri utazásokban a legkevésbé a szüntelen utcai zaklatás a kedvencem. Bár az utcai zaklatás a világ minden táján megtörténik a nőkkel, a Karib-térségben különösen elharapózott és alattomos.

Éppen ezért volt figyelemre méltó, hogy Antiguán szinte semmit sem tapasztaltam.

MINDIG NINCS. 100%-ig komolyan mondom.

Az utcai zaklatáshoz legközelebb egy férfi állt, aki a “Pretty Woman”-t kezdte énekelni nekem, Cailinnek és Ayngelinának, miközben sétáltunk az utcán. És ez feldobott minket.

Kérlek, vedd figyelembe, hogy ez az én anekdotikus tapasztalatom: Nem azt mondom, hogy itt nem létezik utcai zaklatás, csak azt, hogy én nem tapasztaltam egyet sem az itt töltött egy teljes hét alatt. Lehet, hogy a te tapasztalataid nagyon eltérőek. Ez azonban annyira ellentétes a többi karibi úti célomhoz képest, hogy úgy gondoltam, érdemes megemlíteni.

Shirley Heights: The Best Instagram Spot in Antigua

Ha láttál már egy festői fotót Antiguáról, az valószínűleg a Shirley Heightsnál készült – ez a sziget egyik legszebb fotópontja. Ami azt jelenti, hogy ha egyszerre 40 utazási tartalomkészítőből álló csoportot küldesz oda, el fogjuk veszíteni az eszünket.

Oh, és tényleg.

A Shirley Heightsban egy zenekar popdalok karibi változatait játssza, és ételeket és italokat árulnak. A tanácsom? Vedd fel a legjobb ruhádat, és készíts egy csomó fotót itt fent!

Mint láthatod, eleinte nem volt a legjobb időjárásunk – kissé felhős volt, én pedig ragyogó kék égboltban reménykedtem. De végül csodálatos lila naplemente lett belőle.

Míg mi hét közben jártunk itt, azt hallottam, hogy vasárnap este a legjobb elmenni Shirley Heightsba, mert akkor mennek a helyiek. Ha visszamennék, mindenképpen vasárnap mennék.

Ha van Antiguán egy kihagyhatatlan tevékenység, akkor a Shirley Heights az. Mindenképpen menjetek oda.

Kalandos tevékenységek Antiguában

Az Antiguai utazáson valójában eléggé nyugodt voltam – sokkal inkább, mint máskor. Viszont dobjatok fel egy eveződeszkára, és máris el voltam ragadtatva! Imádtam, hogy milyen nyugodt volt a víz a Verandah Resortnál – képes voltam tökéletes egyensúlyt tartani és szuper messzire evezni, megnézni a távolban épülő új üdülőhelyet. Az üdülőhelyen a paddle boardozáson kívül elég sok nem motorizált sportot ingyenesen igénybe lehet venni: kajakozás, snorkeling, szörfözés, Hobie Cat vitorlázás.

De ha egy kicsit több kalandra vágysz, íme néhány a barátaim által szervezett tevékenységek közül:

Scooter sznorkeling Antiguán – image via Travel Yourself

Scooter snorkeling with Skylork. A sznorkelezés önmagában is elég szórakoztató, de valószínűleg lassan fogsz haladni. Egy robogóval, amit magad elé tartasz, szupergyorsan és szupermélyre száguldhatsz! Őszintén szólva, ezt sajnálom a legjobban, hogy nem csináltam meg…

Biciklizés Antiguán – via Where in the World is Nina

Biciklizés, túrázás és kajakozás a Triflexcursionnal. Ha rengeteg kalandot szeretnél egyetlen útba csomagolni, csinálj egy biciklizés/túrázás/kajak kombinációt! Ne feledd, hogy a “túrázás” szót itt lazán használjuk – ez inkább egy könnyed séta, de a kerékpározás és a kajakozás már nagyobb részt jelent.

Signal Hill, Antigua via Jessie on a Journey

Túrázás Signal Hillen. A sziget egyik nagyszerű túrája a Signal Hillre való túrázás, ahonnan 360 fokos kilátás nyílik a szigetre. Tiszta időben egészen Barbudáig elláthatsz.

Túrázás a Middle Ground Trail-en – via German Backpacker

Túrázás a Middle Ground Trail-en. Ha a túrád során szeretnél megnézni néhány nagyszerű kilátást, a Middle Ground Trail-en az angol kikötő közelében (vagyis a Shirley Heightsnál látható alján) van az egyik legjobb kilátás.

Antiguai katamarántúra – Brendan van Sonon keresztül

An Antigua Catamaran Cruise to Remember

Az egyik tevékenység, amit imádok csinálni, amikor egy trópusi tengerparti úti célban járok, az a katamarántúra. Teljesen imádok a vízen lenni, és hagyni, hogy a szél a hajadba szálljon, miközben érzed a vízről lecsapó ködöt, az abszolút legjobb érzés. Még jobb, ha egy csomó barátod van és karibi tánczene.

Tom és Kate Titanic-ing Antiguán – via TravelTomTom.

Az indonéziai hajótörésem túlélése után több évbe telt, mire képes voltam pánik nélkül hajókázni. Tudod, mi váltotta be nálam végül a trükkjét? A katamaránok. Konkrétan ez a Belize-ben lévő. Imádom, hogy milyen stabilak. Imádom, hogy van hálójuk a heverészéshez. És imádom, hogy gyakran bőséges rumos punccsal vannak ellátva!

Ez volt messze a legjobb zárása az Antiguán töltött hétnek. Ha mész, mindenképpen foglalj le egy katamarán hajóutat!

megbízható napsütés, hőség és szórakozás

És végül… Antigua hozza a tutit, ha napsütésről és szórakozásról van szó. Szeretne egész nap a tengerparton heverészni? Csak tessék.

Nekem erre volt szükségem ezen az utazáson. Jobban, mint amennyire nyilvánosan engedtem.

Tavasszal egy kicsit melankolikus időszakon mentem keresztül. Anélkül, hogy nagy részletekbe bocsátkoznék, mondjuk csak annyit, hogy néha egymás után többször is beüt a szar a ventilátorba. És néha átmész ezen, és azt gondolod: “Hű, megcsináltam, túléltem!”, de az univerzum azt mondja: “Még nem végeztem!”, és ezt követi egy különösen látványos zuhanás.

Napfényre vágyva érkeztem Antiguára. És a napsütés megtette a hatását.

Hadd tisztázzam – az utazás önmagában nem fogja megoldani a problémáidat. Ha azért mész el egy utazásra, mert párkapcsolati problémáid vannak, vagy utálod a munkádat, vagy mentális betegséggel küzdesz, vagy nem tudod, mit akarsz kezdeni az életeddel, akkor ezek a problémák nem fognak megszűnni csak azért, mert elutaztál.

Ezt tudnod kell.

De. DE. Ha mostanában egy kicsit levertnek érzed magad, egy kis napsütés lehet az, amire szükséged van, hogy újra összeszedd magad.

És őszintén szólva, mire elhagytam Antiguát, nem változtattam semmit az életemen – mégis boldogabbnak éreztem magam, mint hónapok óta. És ez az érzés azóta is velem maradt.

Ezért mindig hálás leszek Antiguának.

Kate kipróbál egy all inclusive üdülőt Antiguában…és valójában élvezi

Az egész csoportunk a Verandah Resortban szállt meg – egy all inclusive családi üdülőben. Ez előtt az utazás előtt még soha életemben nem voltam all-inclusive üdülőben. Bármilyen vonzónak is hangzott, hogy azt ehetsz és ihatsz, amit csak akarsz, anélkül, hogy az árra gondolnál, hallottam, hogy az all-inclusive üdülők általában úgy csökkentik a költségeket, ahogy csak tudják, és az ételek minősége általában alacsonyabb, mint a magasabb kategóriájú üdülőhelyeken. Én inkább a kis butik üdülőhelyeket részesítem előnyben, nagyszerű éttermekkel, ahol à la carte rendelsz.

De mindig is kíváncsi voltam. Itt volt egy lehetőség, hogy kipróbáljak egy all inclusive-t, méghozzá egy szépet. Milyen lenne egyébként?

Egy szóval: az all-inclusive hotelek EASY. Nem kell gondolkodnod, mindent elintéznek helyetted. A birtok hatalmas, de felpattanhatsz az egyik golfkocsira, amely körbejárja az üdülőhelyet, és elvisz oda, ahová menned kell.”

A Verandah Resort szobái kis házikók, minden házikóban két osztott szoba – imádtam az ingatlan kinézetét. Sokkal szebb és otthonosabb, mint a végtelen épületek egymásra rakott szállodai szobákkal.

A fő strand fantasztikus – olyan nyugodt és szép. Tökéletes a stand-up paddleboard kivitele! És egész nap tudtam volna pihenni azokban a vízi függőágyakban. Csak a leégés veszélye vett ki belőlük!

Az egyik első dolog, amit megtanultam, hogy ha egy all-inclusive-ban italt rendelsz, valószínűleg egy csávó mögött fogsz sorban állni, aki hat különböző bonyolult koktélt rendel neki és a barátainak. Ez hamar idegesítő tud lenni, különösen akkor, amikor csak egy pohár pezsgőre van szükséged.

De hamarosan olyan felszabadítóvá válik, amikor rájössz, hogy azt rendelhetsz, amit csak akarsz, és nem lesznek extra költségek a számládon. És így tanultam meg, hogy egész éjjel tudok pezsgőt inni anélkül, hogy másnapos lennék.

Hihetetlen, hogy egy all inclusive hogyan változtatja meg a gondolkodásmódodat. Hozzászoktam ahhoz, hogy hét egymást követő este az összes barátommal “nagy este” van. Amint kijutottam az üdülőből, rádöbbentem, hogy valójában megint pénzt kell költenem.

Ó, és ha már a koktéloknál tartunk, Cailin, Ayngelina és én egy reggel úgy döntöttünk, hogy egyszerre kipróbáljuk az összeset. Kulcsszó: KIPRÓBÁLJUK.

Ez egy szórakoztató reggel volt.

Minden este volt szórakozás – különböző zenekarok vagy előadók. Nem az én megszokott dolgom, nem tudtam megállni, hogy ne mosolyogjak. Talán giccses? Igen. De nagyon szórakoztató. Kiderült, hogy csak egy kis lazításra volt szükségem.

Az all-inclusive-ba való utazás legfőbb előnye, hogy kikapcsolod az agyadat, és kikapcsolódhatsz. Nagyon örülök, hogy ezt megtettem.

Általában nem választanék egy olyan helyet, mint a Verandah – bármennyire is szeretem a gyerekeket, ha üdülőhelyi nyaralásra megyek, akkor olyan helyre megyek, ahol csak felnőttek tartózkodnak. Ettől függetlenül közel sem volt olyan gyerekőrületes, mint amitől tartottam. Azt hiszem, ennek részben az is része, hogy májusban jártunk, amikor a legtöbb szülő nem szívesen veszi ki a gyerekeit az iskolából.

A Verandahban ráadásul van egy csak felnőtteknek fenntartott medence. Saját bárja van, és néhány a legszellősebb, legszebb asztalok az egész birtokon.

Nem csak ez – a Verandah-ban való tartózkodás azt jelenti, hogy hozzáférsz az utca túloldalán lévő testvér ingatlanukhoz, a Pineapple Beach Clubhoz, amely egy hasonló kaliberű üdülőhely, amely csak felnőtteknek van. Menj a napra, menj a strandra, menj az italokért, és élvezheted ezt a gyerekmentes környezetet.

A Pineapple Beach Club menő koncerteket és eseményeket szervez, és én megnézhettem a brit sztár Fleur East akusztikus szettjét, ami SO klassz volt.

És ha összehasonlítod ezt a bizonyos all-inclusive-t mondjuk egy nagyhajós körutazással, más érzés. Az egyik nagyhajós karibi körutazáson, amin részt vettem, a tömeg nagyon “MAGA At Sea”-nek tűnt. Itt Antiguán sok brit volt, sok fekete utazó, és egyáltalán nem éreztem Trump-szerető tömegnek. Sok fantasztikus emberrel találkoztam a Verandán. Valójában nem találkoztam senkivel, akit ne kedveltem volna, ami nagyon szokatlan.

Megvalósult néhány all-inclusive félelmem? Nos, egy kicsit. Az ételek tisztességesek voltak, de semmi különös. Képzeljétek el az átlagos esküvői svédasztalos ételeket. A második Whole30-as étkezésemen túljutva megpróbáltam jól enni, de küzdöttem, amikor még a legtöbb hús is úgy tűnt, hogy cukros barbecue szószba van fojtva. Nem élveztem a kávét, és folyton azt kívántam, bárcsak hoztam volna sajátot.

A reggeli azonban remek volt – minden reggel élveztem a zöldséges omlettet és az áfonyás-epres-uborkás turmixot reggelire. És a strand melletti nacho bár (műsajttal kiegészítve) jó móka volt.

A Verandah legtöbb helyén kissé alulfoglaltnak éreztem a személyzetet. Az italokért mindig hosszú volt a sor, az ételállomásokon mindig voltak töltetlen tálcák, és egy este a Pineapple Beach Clubban iszonyatosan hosszú sorok álltak az ételekért. Úgy éreztem, hogy ezeket a problémákat több személyzettel meg lehetett volna oldani, de ez megint csak költségcsökkentési lehetőségnek tűnik.

Szóval igen – néhány hátrány, de összességében nagyon pozitív élmény volt, és nagyon jól éreztem magam. Feltétlenül visszamennék a Verandába.

A Takeaway

A legjobb időt töltöttem Antiguán – és feltétlenül visszamennék! Pontosan erre az adag napsütésre, kalandra és jó emberekre volt szükségem tavasszal. Lehet, hogy neked is erre van szükséged.

Egyetlen dolgot tennék másképp – ezúttal vasárnap este a Shirley Heightsba mennék, hogy a helyiekkel bulizzak.

Lényeges infók: A Verandah Resort and Spa-ban szálltam meg, amit végtelenül élveztem. Alacsony szezonban az all inclusive árak 298 dollártól kezdődnek éjszakánként, két személy egy szobában történő elhelyezése alapján.

A [email protected] e-mail címen foglalhatsz Open Side Safarit. Árak kérésre.

Scooterrel sznorkelezni a Skylorkból lehet. Félnapos túrák 85 dollártól.

Triflexcursion kombinált túra-kerékpár-kajak túrákat kínál 60 dollártól.

A mi katamarán körutazásunk a Tropical Adventures-szel volt. A naplementés hajókázás 85 dollárba kerül.

Az antiguai útra mindenképpen kössön utasbiztosítást. Ha megbotlik és eltörik a bokája túrázás közben, vagy ha vakbélgyulladást kap az üdülőhelyen, vagy ha haláleset történik a családban, és azonnal haza kell térnie, az utasbiztosítás megmentheti az életét és a pénzügyeit. Én a World Nomads-ot használom és ajánlom az antiguai utazásokhoz.

Ez a bejegyzés a Traverse Events, az Elite Island Resorts és az Antigua és Barbuda Turisztikai Hivatal támogatásával jött létre, akik teljes egészében vendégül láttak ezen az utazáson, beleértve a repülőjegyet is. Minden vélemény, mint mindig, a sajátom.