Am ajuns acum la un punct în care există mai multe companii care fac comerț cu nostalgie cu micro console high-end. Este o tendință pe care Nintendo a început-o cu NES Classic și care a continuat cu SNES Classic și cu PlayStation Classic de anul trecut. Fiecare dispozitiv oferă același lucru de bază: o selecție de jocuri de la o anumită consolă retro, toate incluse într-un dispozitiv micuț care arată exact ca originalul, doar că mai mic.

Sega vine puțin mai târziu în această tendință care a început în 2016. Dar pentru a compensa întârzierea, compania a creat ceea ce este cea mai bună iterație a unei console în miniatură de până acum. Sega Genesis Mini, în valoare de 79,99 dolari, atinge toate elementele de bază, cu un hardware minunat și adorabil și o selecție variată de jocuri clasice. Dar merge, de asemenea, cu un pas mai departe, cu o atenție la detalii care o face să fie mai mult decât o simplă cutie de plastic distractivă: este o celebrare a celor mai importanți ani din lunga istorie a Sega.

În primul rând, există hardware-ul în sine. La prima vedere, Genesis Mini arată la fel ca și concurenții săi: o versiune micșorată a unei console care a apărut cu zeci de ani în urmă. Este din plastic și seamănă cu o jucărie, iar Sega spune că are o dimensiune de 55% din cea a consolei originale. Cântărește aproape nimic. Partea de sus prezintă familiarul logo „16 BIT” cu litere argintii în relief, împreună cu prematura laudă „grafică de înaltă definiție” imprimată chiar pe carcasă.

Să privim puțin mai departe, totuși, și Genesis Mini este de fapt o recreare surprinzător de fidelă a hardware-ului original, inclusiv elemente care nici măcar nu sunt funcționale. Clapele cartușului se deschid și există un cadran de volum inutil pe care îl poți glisa. Există chiar și un port de expansiune detașabil în partea de jos, fără opțiuni reale de expansiune. Aceste elemente sunt prostești și superflue, dar sunt, de asemenea, indicative pentru Genesis Mini în ansamblu și pentru atenția la detalii care îl face să se simtă cu atât mai autentic. Jucându-te cu slotul pentru cartușe, poți simți dragostea pe care creatorii lui Mini au avut-o pentru consola originală.

Fotografie de Chris Welch / The Verge

Fotografie de Chris Welch / The Verge

Fotografie de Chris Welch / The Verge

Funcțional, Genesis Mini este foarte simplu. Există doar două porturi pe spate, unul pentru alimentare și unul pentru HDMI. Poți să-l conectezi și să începi să te joci imediat, fără nevoia constantă de actualizări online care afectează majoritatea dispozitivelor moderne. Este revigorant, la fel ca și controlerul plăcut de simplu. La fel ca și consola în sine, gamepad-ul cu trei butoane pare autentic. Este o carcasă mare din plastic, cu un D-pad solid și butoane faciale comic de mari. Este atât de simplu încât este o pauză plăcută față de gamepad-urile moderne; nu există transformarea mâinii într-o gheară pentru a apăsa mai multe butoane simultan. Singurul dezavantaj real este că controlerul este cu fir, iar acesta are un fir relativ scurt de doi metri lungime. Mi-am petrecut cea mai mare parte a timpului de joc așezat pe podea, în fața televizorului meu, ca și cum am fi fost în 1993. (Pentru mai multe informații despre opțiunile de controler, consultați bara laterală „Aveți nevoie de un controler cu șase butoane?”.)

În ceea ce privește software-ul, Genesis Mini include cele mai multe dintre caracteristicile așteptate. Fiecare joc are mai multe fișiere de salvare, astfel încât puteți sări în și din jocuri cu ușurință, ocolind natura adesea restrictivă a salvărilor jocurilor retro. Puteți afișa jocurile în vizualizare widescreen sau standard, cu mai multe opțiuni de tapet pentru a umple golurile, iar titlurile pot fi organizate în funcție de o serie de factori precum data lansării sau numărul de jucători suportați. Puteți chiar să întoarceți cutia și să vizualizați jocurile în funcție de coloana vertebrală, ca și cum ar fi pe un raft de cărți.

Dar, din nou, există câteva atingeri frumoase care fac ca acest lucru să se simtă cu un pas peste alte oferte. În primul rând, Genesis Mini are o muzică de meniu nou-nouță. Și nu orice muzică: este o nouă melodie de la faimosul compozitor de la Streets of Rage, Yuzo Koshiro, și este extraordinară. A fost compusă chiar cu ajutorul aceluiași cip de sunet găsit în originalul Genesis. Poate cel mai important: dacă țineți apăsat butonul de start în mijlocul unui joc, se va afișa o opțiune de meniu unde puteți salva și vă puteți întoarce la ecranul principal de selecție a jocului. Poate părea neînsemnat, dar ofertele mini anterioare de la Nintendo nu aveau nicio funcționalitate a butonului home, forțându-vă să vă ridicați și să apăsați butonul de resetare de pe consola însăși.

Caracteristica mea preferată, totuși, sună ca fiind cea mai plictisitoare: opțiunile de limbă. Ceea ce este grozav este că aceasta schimbă mai mult decât doar textul meniului. Treceți din engleză în japoneză și designul UI se va schimba și el, reflectând versiunea japoneză a consolei, Mega Drive. Puteți derula prin ilustrația japoneză a cutiei, net superioară, și – cel mai interesant – linia de jocuri se va schimba de fapt ușor. Nu există o versiune a jocului colorat de puzzle Puyo Puyo în limba engleză, dar îl puteți juca în japoneză printr-o simplă opțiune de meniu.

Desigur, cea mai importantă parte a dispozitivului este biblioteca de jocuri în sine. Deoarece acestea vin preîncărcate și nu există nicio modalitate de a le schimba sau actualiza în afara hacking-ului, biblioteca este crucială. Sega Genesis Mini dispune de 42 de jocuri diferite, un salt mare față de ofertele Nintendo și Sony, iar acestea fac o treabă extraordinară în a prezenta istoria eclectică a consolei. Există incluziunile evidente, cum ar fi primele două jocuri Sonic the Hedgehog și principalele piloni Sega Columns, Golden Axe și Ecco the Dolphin. Dar există, de asemenea, câteva titluri grozave de la terți, inclusiv Castlevania: Bloodlines și Contra: Hard Corps. Genesis Mini include, de asemenea, titluri Sega mai puțin mediatizate – dar nu mai puțin importante – cum ar fi aventura lui Mickey Mouse Castle of Illusion și continuarea sa, alături de ciudățenii ambițioase cum ar fi jocul de aventură fantasy Beyond Oasis (care are încă o coloană sonoră uimitoare a lui Yuzo Koshiro).

Nu toate jocurile sunt bune. Eternal Champions este un joc de lupte în mare parte de neuitat, iar unele dintre ultimele titluri Genesis s-au simțit mai mult ca niște vitrine tehnice decât jocuri emblematice, inclusiv Vectorman, uimitor din punct de vedere vizual, și un port impresionant din punct de vedere tehnic, dar nu deosebit de distractiv, al lui Virtua Fighter 2. Există câteva jocuri grozave cu doi jucători, cum ar fi Streets of Rage 2, și titluri lungi cu un singur jucător în care te poți pierde, cum ar fi Phantasy Star IV. Există chiar și două jocuri bonus care nu au apărut de fapt pe Genesis: un port foarte simplu al lui Tetris și Darius, shooter-ul arcade al lui Taito din 1986.

Foto de Chris Welch / The Verge

Jocurile se joacă exact așa cum vi le amintiți, datorită manoperei tehnice a studioului de jocuri retro M2, care are o istorie istorică de portare a titlurilor clasice Sega. Ceea ce este fascinant este modul în care jocurile nu numai că acoperă stiluri de joc și genuri, ci și istoria. Dacă joci Alex Kidd in the Enchanted Castle din 1989, unul dintre primele jocuri Genesis, și apoi explorezi aventura colorată din Monster World IV, care a apărut cinci ani mai târziu, este greu de crezut că au fost dezvoltate pentru același hardware. Poți urmări traiectoria jocurilor Genesis, de la jocuri pe 8 biți supați la experiențe care împingeau cu adevărat limitele de care era capabilă consola. Este un mod minunat de abordabil și tactil de a explora istoria jocurilor.

Reala întrebare pentru oricine dorește să ia Genesis Mini este cât timp toate aceste elemente atrăgătoare vă vor menține interesul. Consolele retro plug-and-play sunt o idee grozavă la suprafață, o modalitate simplă și ieftină de a explora jocurile clasice pe un televizor modern, fără complicațiile pe care le presupune să ai de-a face cu hardware sau cartușe vechi. Dar, cu natura lor uneori obtuză și dificultatea neiertătoare, jocurile mai vechi nu vor avea neapărat un farmec de durată pentru toată lumea. Există o mulțime de mici console retro Nintendo care au fost așteptate cu nerăbdare și care acum stau să adune praful.

Dar dacă sunteți genul de persoană care este gata să scufunde zeci de ore în Phantasy Star și să invite oameni la voi ca să puteți face tag-team ToeJam și Earl, nu puteți da greș cu Genesis Mini. Are exact ceea ce te aștepți de la o consolă retro minusculă – hardware drăguț, o bibliotecă de jocuri bine construită și caracteristici moderne, cum ar fi mai multe fișiere de salvare – dar, de asemenea, merge un pas mai departe cu detaliile mai mici, cum ar fi muzica din meniu, bucățile de hardware care se deplasează și accesul la jocuri din mai multe regiuni.

PlayStation Classic s-a simțit ca un produs asamblat în palmă menit să valorifice o tendință. Genesis Mini se simte ca opusul: este o cutie mică menită să păstreze și să onoreze o consolă iubită.

Sega Genesis Mini se lansează pe 19 septembrie.

Vox Media are parteneriate de afiliere. Acestea nu influențează conținutul editorial, deși Vox Media poate câștiga comisioane pentru produsele achiziționate prin intermediul link-urilor afiliate. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de etică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.