În ocaziile în care Bob Weir și Phil Lesh au cântat ca un duo legitim, concertul a atins unele dintre cele mai transcendente vârfuri ale sale.

Bob Weir (stânga) și Phil Lesh (dreapta). Foto: Al: Jay Blakesberg

De Scott McLennan

Este un pic impropriu să numim „Bobby & Phil Duo Tour” scurta serie de concerte de primăvară susținute împreună de Bob Weir și Phil Lesh, deoarece cei doi au fost rareori pe scenă împreună, singuri, atunci când au cântat miercuri la Boch Center Wang Theatre din Boston.

În timpul concertului extins de două seturi, toboșarul Wally Ingram a ținut frecvent ritmul și – pe tot parcursul celui de-al doilea set – multi-instrumentistul Larry Campbell și cântăreața Teresa Williams au cântat alături de fondatorii Grateful Dead.

Dar atunci când Weir și Lesh au cântat ca un duo legitim, concertul a atins unele dintre cele mai transcendente vârfuri ale sale.Click To Tweet Istoria cu majusculă „H” pe care acești doi bărbați o împărtășesc – toate bucuriile, tristețile și tensiunile culese de-a lungul a peste 50 de ani de muzică și de construire a unei moșteniri rock ‘n’ roll iconice – a alimentat interpretările inspirate ale pieselor „Me and My Uncle”, „When I Paint My Masterpiece” de Bob Dylan și tradiționalul „Deep Elem Blues”.”

Weir a evocat părți fluide și pline de culoare de la o chitară acustică, în timp ce Lesh a dat dovadă de o dexteritate amețitoare la basul său electric cu șase corzi, acoperind atât liniile principale, cât și cele ritmice în interpretări. Lesh și Weir au interpretat perfect stilurile idiosincratice ale celuilalt, conversând, de fapt, cu acel flux ușor predictiv care vine odată cu telepatia generată de un parteneriat încă relevant pe termen lung.”

Concertul de la Wang a fost primul dintr-o serie de două nopți în Boston. Lesh și Weir finalizaseră deja o pereche de spectacole în New York (unde li s-a alăturat într-o seară Trey Anastasio de la Phish). Urmează aducerea spectacolului la Chicago pentru două nopți. Până acum, duo-ul l-a avut pe Ingram alături de ei pe tot parcursul călătoriei; identitatea celorlalți muzicieni care li se alătură nu este anunțată în avans.

După aceasta, probabil, Weir se întoarce să cânte în Dead and Company cu toboșarii originali ai Grateful Dead, Bill Kreutzmann și Mickey Hart și chitaristul blues-pop John Mayer, iar Lesh va continua să cânte cu o distribuție rotativă de familie și prieteni. Lesh și Weir au apărut pe scenă împreună de câteva ori de la concertele Fare Thee Well din 2015 – care ar fi trebuit să fie ultima dată când membrii de bază (patru) supraviețuitori ai trupei Grateful Dead cântau împreună. Lesh nu a mai cântat în Boston din 2013, când el și Weir și-au adus proiectul Furthur în oraș pentru ultima dată înainte ca grupul să se desființeze. Așadar, aceste concerte poartă imprimaturul de a fi ceva special; spectacolul de miercuri s-a ridicat la înălțimea așteptărilor.

În calitate de „duo”, Weir și Lesh au decis să rămână la piesele de bază din cartea de cântece Grateful Dead, aducându-i un omagiu lui Jerry Garcia prin includerea în concerte a multor cântece ale vizionarului chitarist. De asemenea, ei își împing abilitățile de improvizație până la limită, cu jams îndelungate și rearanjări inventive ale cântecelor. Uneori funcționează ca prin farmec, ca atunci când Lesh a alimentat o versiune frumoasă a piesei „Bird Song” a lui Garcia. Cu toate acestea, ocazional, lucrurile au devenit riscante, ca atunci când Weir s-a chinuit să își găsească ritmul în „Althea”. El a rămas cu ea și a terminat cu o versiune offbeat și sinuoasă a cântecului.

Cel de-al doilea set a fost un pic mai prescris, fără îndoială pentru că Campbell, Williams și Ingram și-au asumat rolul de backing band cu normă întreagă. Totuși, orice spontaneitate pierdută a fost ușor de recuperat prin execuție. Campbell este un cântăreț monstruos la orice instrument cu care cântă și, în mod clar, are o afinitate pentru marca americană psihedelică a celor de la Dead.

Banda extinsă a deschis cu vârtejul blând al piesei „Crazy Fingers”, apoi a trecut fără probleme la lozinca rustică a piesei „Friend of the Devil”, care i-a avut pe Weir la chitară acustică și pe Campbell la mandolină. Armoniile vocale (completate de Williams) și interacțiunea instrumentală nu puteau fi mai bune, iar acest sentiment de camaraderie confortabil i-a purtat pe interpreți pe parcursul întregului set.

În ceea ce privește selecțiile de cântece interesante, Weir a condus trupa prin „The Maker” a lui Daniel Lanois, o melodie pe care trupa solo a lui Garcia a preluat-o frecvent în anii ’90.

A doua jumătate a celui de-al doilea set a fost toată monumentală Dead, începând cu secvența incendiară „Cryptical Envelopment” și „The Other One”. Lesh a preluat apoi conducerea pe „Mississippi Half-Step Uptown Toodeloo”, care s-a lăudat cu o improvizație vocală jucăușă.

O versiune lentă și pătrunzătoare a lui „Black Peter” a etalat cotloanele impresionante de blues ale ansamblului înainte ca Bobby și Phil să ridice ritmul cu o versiune antrenantă a lui „Music Never Stopped”.”

Și, pentru a ne reaminti că aceasta a fost într-adevăr o creație muzicală făcută în timp real, un bis al piesei „Touch of Grey” – cel mai mare succes comercial al celor de la Dead – a ricoșat și a zvâcnit de-a lungul piesei sale. Melodia a deraiat de câteva ori, înainte de a se prăbuși în confuzie urmată de râsete pe scenă. Dar, așa cum Bobby și Phil au cântat mai devreme în timpul unei interpretări melancolice a piesei „He’s Gone ” – „Nu a mai rămas nimic de făcut decât să zâmbești, să zâmbești, să zâmbești.”

Scott McLennan a acoperit muzica pentru Worcester Telegram & Gazette din 1993 până în 2008. Apoi a contribuit cu cronici muzicale și reportaje la The Boston Globe, The Providence Journal, The Portland Press Herald și WGBH, precum și la Arts Fuse. De asemenea, a operat blogul NE Metal pentru a oferi o acoperire în profunzime a scenei heavy metal din regiune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.